Kendini geleceğe hazırlamak, yaratıcılığını ortaya çıkarmak, dijital dünyaya farklı açıdan bakmak ve kariyer planlaması yapmak için çekimi yüksek bir gezegen: Merkür!

Sınav stresiyle bunaldıysan, öğrendiklerimi biraz da pratiğe döksem, güzel bir deneyim ortamı bulsam diyorsan; hem eğleneceğin hem öğreneceğin “Genç Merkür” tam sana göre!

Genç Merkür Programı alanında uzman kişilerle gerçekleştirilen motivasyon konuşmalarıyla, eğlenceli etkinlikleriyle ve gençlerin yaratıcılıklarını ortaya çıkartan proje geliştirme basamaklarıyla tasarlamış 1 haftalık bir iletişim programıdır.

Program kapsamında gençler eğlenerek ve sosyalleşerek öğrenmenin tadını çıkardılar. Programda gençlere hem akademik hem de mesleki anlamda yön gösterecek konu başlıklarına yer verildi. 7 gün boyunca gençler dijital içerik üretimi, dijital kimlik oluşturma, sosyal medya içerik üretimi ve yönetimi, etkili konuşma ve sunum teknikleri, etkili tasarım ilkeleri, dijital pazarlama, e-ticaret, metaverse, Google ADS, SEO, NFT vb. konularda tasarlanan oturumlara katılım gösterdi.

Program boyunca genç iletişimciler proje üretme ve sunma basamaklarını öğrenerek Bakanlığın dijital platformlarda görünürlüğünü arttıracak projeler üretti.

15’den fazla konu başlığı ve 22 konuşmacının yer aldığı Genç Merkür Programı ile gençler dijital alanda başarılı olmuş kişilerle bir araya gelme fırsatı kazandı.

Her günü bilgi, deneyim ve eğlence dolu geçen Genç Merkür Programının içeriği iletişimcilerin kariyerlerine daha sağlam adımlar atmasını sağlayacak şekilde planladı. Program sürecinde Ankara’da bulunan iletişim fakültelerinde öğrenim gören gençler fikir ve deneyimlerini birbirleri ile paylaşarak mesleki ve akademik gelişimlerine katkıda bulundu.

Konuşmacılarla birebir iletişim kurma imkân tanıyan oturumlar sayesinde program sonrası gençlere staj ve iş imkânı yaratıldı. Yine bakanlık için proje üreten gençler sürdürülebilir bir iletişim ağı sayesinde bakanlıkla işbirliği içinde çalışma fırsatı yakaladı.

Amacımız

Bakanlıkla genç iletişimciler arasında farklı temas noktaları oluşturarak değişen dünyayı medya gözüyle doğru okuyabilen, yeni iletişim teknolojilerinin farkında olan, yaratıcı olan ve ürettiklerini başkalarına ilgi çekici biçimde aktarabilen, mesleğin gerektirdiği yeni donanımlar ve ortamlar hakkında fikir sahibi olan, yeni medya, sosyal medya ve benzeri platformlar için yaratıcı düşünebilen, kamu dilinin kullanımıyla ilgili fikir sahibi olmak isteyen genç iletişimcilerin kapasitelerini geliştirmek amaçlanmaktadır.

Hedeflerimiz